Europarlementariër

Thijs Reuten

Buitenlandse zaken, burgerlijke vrijheden, rechtsstaat en justitie

Thijs Reuten was acht jaar lang bestuurder in Amsterdam-Oost en daarvoor jarenlang lid van de gemeenteraad van Amsterdam. Vanaf 2018 werkte Thijs als zelfstandig adviseur en het laatste jaar tot 1 maart 2021 als Head of Policy bij Global Reporting Initiative (GRI). Met zijn eerdere ervaring als beleidsmedewerker voor de Tweede Kamerfractie van de PvdA en als politiek adviseur van Frans Timmermans op het Ministerie van Buitenlandse Zaken is hij ook niet onbekend met buitenlands beleid en Europa.

Gedreven door sociaaldemocratische kernwaarden als rechtvaardigheid, solidariteit en eerlijk delen, houdt hij zich in het Europees Parlement bezig met buitenlandse zaken, asiel en migratie, mensenrechten en rechtsstaat en waardengemeenschap binnen de Europese Unie. Zijn motto als politicus is een uitspraak toegeschreven aan de SDAP’er Floor Wibaut (1859-1936): “Er is maar één land: de wereld, er is maar één volk: de mensheid, er is maar één geloof: de liefde.”