PES-delegatie

Duurzaamheid, Economie/werkgelegenheid
Richard van de Burgt

Over Richard van de Burgt

Alleen samen sta je sterk, dat is iets waar we als sociaal democraten vurig van overtuigd zijn. Daarom staan we voor verbinding tussen mensen. In de wijk, in het land en ook in Europa.

Ik vind het belangrijk dat iedereen kan meepraten en meedenken over Europa. Europa is een ultiem voorbeeld van wat de kracht van verbondenheid en diversiteit kan betekenen. De Europese samenwerking zorgt er al tientallen jaren voor dat we in vrede en voorspoed leven. Dat is echt niet altijd vanzelfsprekend en soms beseffen we dat niet meer.

Natuurlijk is er ruimte voor verbetering; het mag nog steeds democratischer en de sociale agenda mag sterker. Daar dienen we voor te strijden. Europa ligt ook onder vuur door aangewakkerde gevoelens van nationalisme en verminderde tolerantie. Daar zeggen wij keihard nee tegen. Wij geloven in de samenwerking.

Het gesprek aangaan is van groot belang om mensen weer te laten voelen dat ze onderdeel zijn van Europa. Daarom zie ik het als lokale politicus in deze PES-delegatie als mijn taak om een verbinding te leggen tussen mensen en regio’s. Daarbij wil ik opkomen voor diversiteit en respect voor elkaars mening om zo de handen ineen te slaan en samen te werken aan een glansrijke toekomst voor Europa.