Tweede Kamerlid

Kati Piri

Buitenlandse zaken en asiel

Kati was werkzaam als politiek adviseur in het Europees Parlement op de thema’s buitenlandbeleid, mensenrechten en defensie waarna ze in 2014 lid werd van het Europees Parlement. Belangrijke principes die Kati bewogen om het Europees Parlement in te gaan zijn het hooghouden van democratische waarden en het respecteren van mensenrechten. In 2021 maakte zij de overstap naar de Tweede Kamer. De komende jaren gaat Kati zich in de Tweede Kamer bezighouden met de portefeuilles buitenlandse zaken en asiel. De asielketen in Nederland loopt vast en Kati vindt dan ook dat asielzoekers in Ter Apel nooit meer op straat mogen slapen. Daarnaast zet Kati zich in om als een verenigd Nederland en Europa op te treden tegen de Russische agressieoorlog in Oekraïne en tegen het conflict in het Midden-Oosten. Ze zet zich in om een bijdrage te leveren aan een samenleving waarin we meer oog hebben voor elkaar, de verbinding zoeken tussen en binnen generaties en het vertrouwen in de politiek weer te herstellen door te leveren op bestaanszekerheid en een schone toekomst voor de generaties na ons.