Tikhala Itaye te gast bij She Decides workshop op Afrikadag

6 maart 2018

Op 14 april is het zo ver: het Koninklijk Instituut voor de Tropen (KIT) in Amsterdam is dan weer het toneel van het grootste evenement over Afrika in Nederland.  Het Internationaal Secretariaat is trots dat wij een internationale gast mogen aankondigen: de vooraanstaande activiste Tikhala Itaye uit Malawi.

Tikhala is vooral bekend om haar betrokkenheid in meerdere organisaties die strijden voor de rechten en de ontwikkelingskansen van adolescenten op het Afrikaans continent. Zo is zij mede-oprichter van Her Liberty, een organisatie die zich sterk inzet voor het versterken van de positie van (jonge) vrouwen.

Bovendien is zij voorzitter van de African Youth and Adolescents network (AfriYan). Deze organisatie coördineert jeugdnetwerken en organisaties in Afrika die zich inzetten voor de reproductieve gezondheid en ontwikkeling van Afrikaanse jeugd. Het netwerk is actief in liefst 21 landenen werkt onder andere samen met UNAIDS en UNESCO.

Ook is Tikhala presentator van de jeugdtalkshow ‘21th generation’ en heeft zij een jeugdserie geproduceerd over HIV en gender gerelateerd geweld.

Kaarten voor de Afrikadag zijn beschikbaar vanaf 12 maart op www.afrikadag.nl.

Waar ben je naar op zoek?