Terugkijken: What’s Next_ met Elif Shafak

3 juni 2020

De wereld gaat door een ongekende crisis. Werken we internationaal goed genoeg samen om het virus aan te pakken? Of zien we breuklijnen ontstaan die hierna moeilijk te lijmen zullen zijn?

Grote vragen die we bespreken met verschillende gasten tijdens de nieuwe serie What’s Next_.

Deze keer ging Kati Piri met Turks-Britse schrijfster Elif Shafak in gesprek. Haar boeken behoren tot de bestverkochte boeken in Turkije. Elif schuwt niet om controversiële thema’s aan te snijden zoals religieus fanatisme en seksisme. In 2006 werd ze in Turkije vervolgd wegens ‘belediging van de Turksheid’, op grond van een uitspraak van een van haar personages, die de moorden op Armeniërs tijdens de Eerste Wereldoorlog als genocide bestempelde. Ze werd vrijgesproken. Bekijk hieronder het gesprek terug:

Hoe veranderen migratiestromen tijdens deze crisis? Wat zijn de consequenties voor arbeidsmigranten in Nederland en elders in de wereld? En zou de Europese Unie een ander asielbeleid moeten hanteren? Het antwoord op deze vragen vind je hier:

Abonneer je op het YouTube-kanaal of volg ons op InstagramTwitter of Facebook en blijf op de hoogte van What’s Next_