29 april 2015

Steun de slachtoffers van de aardbeving in Nepal

Een krachtige magnitude 7.9 aardbeving heeft Nepal getroffen en veroorzaakte grote verwoesting in het hele land. Volgens de officiële cijfers meer dan tenminste 3.900 mensen en gewonden 7,000people hebben hun leven verloren. Gevreesd wordt dat het aantal doden zal blijven stijgen.

Het epicentrum van de aardbeving bevond zich slechts ongeveer 80 kilometer ten westen van de hoofdstad Kathmandu. Dit was de sterkste aardbeving in de afgelopen 80 jaar. De Nepalese regering heeft de noodtoestand uitgeroepen.

SOLIDAR leden AWO International, ASB Duitsland, Deense People’s Aid, SOLIDAR Suisse, Samaritan Oostenrijk, Volkshilfe Oostenrijk, Norwegian People’s Aid samen met hun Nepalese partners, zijn bezig om fondsen te werven en aan de missies inzetten om het epicentrum om die mensen in nood te helpen met de eerste hulp, onderdak, medicijnen, voedsel en andere ondersteuning.
.
U kunt de mensen in Nepal te helpen door het maken van een donatie aan de SOLIDAR Stichting Humanitaire Samenwerking:
IBAN: BE53 7310 0861 1753
BIC: KREDBEBB
ACCOUNT HOLDER: SOLIDAR Foundation for humanitarian, development and European cooperation ASBL
Mentioning the following sentence when doing the payment: Nepal Solidarity
.
De binnenkomende fondsen zullen worden doorgesluisd naar onze leden en hun partners die actief zijn in Nepal. SOLIDAR Foundation zal regelmatig updaten over het gebruik van de fondsen.

Aarzel niet om ons te contacteren indien u vragen of opmerkingen. De Nepalese rekenen op uw solidariteit!

Lees hier het stuk ‘Nu hulp voor Nepal’, geschreven door Tweede Kamerlid voor de PvdA Roelof van Laar over de hulp die Nepal nodig heeft na de aardbeving.