21 oktober 2014

PvdA debat : Strijd voor Homorechten in Afrika

Tijdens de Afrikadag organiseert de PvdA een debat over homorechten in Afrika. Onder andere Michiel Servaes, woordvoerder Buitenlandse Zaken in de Tweede Kamer namens de PvdA en Moses Walusimbi (Uganda Gay on Move) zullen hier spreken. Kirsten Meijer, Internationaal Secretaris van de PvdA, zal tijdens het debat als gespreksleidster optreden.

Begin dit jaar werd de anti-homowetgeving in Nigeria verder aangescherpt. Degenen die de wet overtreden kunnen tot 14 jaar cel krijgen. Inmiddels zijn er in 37 landen in Afrika wetten tegen homoseksualiteit, en het lijken er alleen maar meer te worden. Ook zijn systematisch geweld en intimidatie van homoseksuelen in veel Afrikaanse landen aan de orde van de dag. Hoe staat het ervoor met rechten voor LHBT’s in Afrika en hoe kunnen we moedige activisten steunen in hun strijd? Over deze vragen gaan we in debat, met onder andere Tweede Kamerlid Michiel Servaes (PvdA) en Moses Walusimbi, voorzitter van Uganda Gay on Move.

Voertaal/Language: Nederlands, English Organisatie: PvdA –

Voor meer informatie, klik hier