13 oktober 2015

PvdA betuigt medeleven aan het Turkse volk en de HDP na aanslag in Ankara

De Partij van de Arbeid heeft haar medeleven betuigd aan het Turkse volk en haar zusterpartij, de HDP, na de aanslag van afgelopen zaterdag 10 oktober op een vredesmars in het centrum van Ankara. De aanslag in de Turkse hoofdstad kostte aan zeker 128 mensen het leven en rond de 250 mensen raakten gewond door de explosies op het kruispunt voor het centraal station.

Verschillende civil society organisaties, vakbonden en andere progressieve en democratische partijen, waaronder de HDP, hadden zich verzameld voor een vreedzame mars waarin zij aandacht vroegen voor verzoening tussen de Turkse overheid en de Koerdische strijdkrachten van de PKK, drie weken voor de parlementsverkiezingen.

De PvdA heeft de aanslag op deze onschuldige mensen, die streden voor vrede, veroordeeld. Er bestaat geen rechtvaardiging van deze gruwelijke daad. De PvdA is solidair met alle progressieve krachten die werken aan een vreedzame en democratische toekomst voor Turkije.