4 februari 2016

Gezocht: stagiair PvdA Internationaal Secretariaat

Het partijbureau is de professionele werkorganisatie van de Partij van de Arbeid en levert ondersteuning aan de vereniging, haar afdelingen, vrijwilligers, bestuurders en politici. Het partijbureau biedt ruimte voor studenten van allerlei soorten opleidingen om relevante ervaring op te doen. Bij het internationaal secretariaat van de PvdA is een stageplaats beschikbaar voor de periode maandag 5 september 2016 tot vrijdag 16 december 2016.

De stage
Je ondersteunt het internationaal secretariaat bij de communicatie over internationale thema’s door de website bij te houden en de redactie van de maandelijkse nieuwsbrief te voeren. Bovendien verwachten we dat je zelf het initiatief neemt om de internationale standpunten van de PvdA zichtbaar te maken door het schrijven van artikelen, bijvoorbeeld naar aanleiding van een debat in de Tweede Kamer of Europees Parlement. Verder ben je bereid om bij te springen om publieksdebatten te organiseren of om verslagen te helpen maken.

Profiel
Je volgt een academische opleiding met een internationale of communicatieve achtergrond. Je hebt in ieder geval een sterke interesse in politiek en internationale vraagstukken en je bent je bewust van politieke discussies en gevoeligheden. Je bent een nauwkeurig persoon en je hebt ervaring met het schrijven van toegankelijke teksten voor een breder publiek. Je hebt affiniteit met de PvdA en je kan eventueel ook zelfstandig aan de slag. Wij bieden een leuke werkplek in Amsterdam, een klein team met enthousiaste collega’s en een stagevergoeding (inclusief reiskosten) van € 300,00 netto per maand (bij een stage van vier dagen per week).

Wat kun je bij ons leren?
Als stagiair bij het internationaal secretariaat krijg je een kijkje in de keuken van de Nederlandse en internationale politiek. Je leert hoe een politieke partij functioneert, hoe politieke communicatie werkt en hoe een politieke partij opereert in internationaal verband. Je doet werkervaring op met het schrijven en redigeren van artikelen, het bijhouden van een website en het versturen van een nieuwsbrief. Daarnaast doe je ervaring op met de organisatie van een groot publieksevenement.

Solliciteren?
Wij bieden een stageplaats voor de periode van maandag 5 september 2016 tot vrijdag 16 december 2016 voor minimaal vier dagen in de week. Ben je na het lezen van deze stagevacature enthousiast geworden? Stuur dan vóór 22 juni 2016 een mail met een sollicitatiebrief en CV naar Elmar Smid: esmid@pvda.nl. Voor meer informatie kun je ook bellen met Elmar: 020-5512146. De sollicitatiegesprekken zullen halverwege februari worden gehouden.