4 mei 2017

Ga jij de verkiezingen verslaan in het Verenigd Koninkrijk?

Op 18 april gebeurde er iets vrij onverwachts in het Verenigd Koninkrijk: premier Theresa May riep vervroegde verkiezingen uit. Op 8 juni gaan de Britten dus naar de stembus om nieuwe leden van het parlement te kiezen. Artikel 50 is ondertussen in werking getreden, en een Brexit lijkt dus een feit te zijn, maar Britten kunnen nu wel kiezen wat voor Brexit het gaat worden. Ook zal in Schotland de vraag over onafhankelijkheid weer opspelen. Zullen de verkiezingen ‘stabiliteit en zekerheid’ bieden aan de Britten? Wat gaat er gebeuren in de Brexit-onderhandelingen? En zullen Labour en de LibDems een monsterzege voor May kunnen voorkomen?

Wil jij ook kijken wat de Britten antwoorden op deze vragen? Word dan WEurope Reporter en ga naar Engeland of Schotland om de verkiezingen te volgen met WEurope.

Profiel WEurope Reporter:

• Tussen de 18 en 35 jaar oud
  • Interesse voor de Britse en Europese politiek
  • Spreekt goed Engels
  • Je bent flexibel en mist nooit een deadline
  • Ervaring met schrijven of vloggen
  • Je bent origineel en creatief
  • Je hebt affiniteit met de PvdA
  • Beschikbaar tussen dinsdag 6 juni 2017 en vrijdag 9 juni 2017

Aanmelden kan door uiterlijk zondag 14 mei een korte motivatie en je CV te sturen naar [email protected]. Ook voor vragen kan je bij Anne terecht of kijk op www.weurope.nl om te zien wat de reporters in Frankrijk allemaal gedaan hebben!

Waar ben je naar op zoek?