Wat is jouw Europese droom?

18 oktober 2017

Wat is jouw Europese droom? Doe mee aan de pitchwedstrijd en win een trip voor twee naar Berlijn!

Europa is in beweging. Nieuwe regeringen komen aan de macht, de economische groei trekt aan en er is weer ruimte om over de toekomst na te denken. Zeker met het oog op de Europese verkiezingen in 2019 is het nu tijd om nieuwe plannen te maken. WEurope nodigt je graag uit om mee te denken! Hoe ziet jouw ideale Europa er uit? Waar moet de Europese Unie zich voor inzetten in de 21e eeuw? Moeten landen meer met elkaar samenwerken of juist meer een eigen weg kiezen? En welke rol moet Europa spelen in de wereld volgens jou?

Stuur ons een video (max 2 minuut) of een essay (max 500 woorden) en vertel ons wat jouw Europese droom is!

Stuur je inzending uiterlijk 1 november naar suzanne@weurope.nl.

De vijf beste inzenders worden uitgenodigd om hun idee te presenteren op 20 november in Desmet Studio’s in Amsterdam. Dan zal ook de winnaar bekend gemaakt worden! De jury staat onder leiding van Lodewijk Asscher, politiek leider van de Partij van de Arbeid.

De jury zal de inzendingen beoordelen op:

• Creativiteit: is het een nieuw idee?
  • Positieve insteek: biedt het mensen hoop voor een betere toekomst?
  • Aantrekkelijkheid: is de video of het essay prettig om te bekijken of te lezen?

WEurope is een project van de Partij voor Europese Sociaaldemocraten (PES) en de Partij van de Arbeid (PvdA) met als doel het debat over de toekomst van Europa te voeren. WEurope reporters volgden dit jaar de verkiezingen in Frankrijk, Groot Brittannië en Duitsland. Volg ons op Facebook, Twitter en Instagram!

Heb je nog vragen? Aarzel dan niet om contact op te nemen met mij via suzanne@weurope.nl of 020-5512143.